Webinar update accountancy voorjaar 2021

  • NBA: 4
  • RB Algemeen: 4
  • Accountancy, Standaard werkzh
  • Voor (assistent) accountants
  • 13.00 tot 17.00 uurMaximaal 16 deelnemers per webinar​
  • Vanaf € 200
  • Data en locaties

    Datum

    Plaats & Locatie

    02-03-2021

    Uw eigen werkplek, Start 13.00 uur

    04-03-2021

    Uw eigen werkplek, Start 13.00 uur

    08-03-2021

    Uw eigen werkplek, Start 13.00 uur

    11-03-2021

    Uw eigen werkplek, Start 13.00 uur

    16-03-2021

    Uw eigen werkplek, Start 13.00 uur

    17-03-2021

    Uw eigen werkplek, Start 13.00 uur

    23-03-2021

    Uw eigen werkplek, Start 13.00 uur

Door de verlenging van de lockdown hebben wij de fysieke updates vooralsnog vervangen door een webinar. 

In het voorjaar praten we u helemaal weer bij over de meest recente ontwikkelingen op accountancy gebied. Naast de gebruikelijke vaktechnisch informatie praten we u ook bij over de grote formele wijzigingen bij de NBA. Het onderwerp waar we echt niet omheen kunnen is de NOW-regeling in de praktijk en de uitdaging waar u mee te maken krijgt bij het verwerken van de jaarrekening met alle corona gevolgen. 

In de ochtend (09.30 tot 12.30) bieden wij ook een fiscale update aan van 3 uur. In het voorjaar kunt u kiezen voor het webinar Update fiscale actualiteiten en eigen woning of het webinar Update oudedagsvoorziening in het MKB. 

Docent(en)

John Weerdenburg AA

John Weerdenburg AAadviseur | docent

accountant, met als expertise:

  • ondernemerschap
  • toetsing

"Mijn grote passie is het verzorgen van praktijkgerichte trainingen. Op een heldere en open wijze met de deelnemers van gedachten wisselen en de uitdaging aangaan om complexe zaken eenvoudig uit te leggen. Naast het verzorgen van cursussen ben ik o.a. intensief betrokken bij collegiale toetsingen, het begeleiden van kantoren in het traject rondom kwaliteitsbeheersing geeft mij veel voldoening. De toetsing is naast een vaktechnische aangelegenheid ook een moment dat door veel accountants emotioneel wordt beleefd. Mooi om dit naar een goed eindpunt te mogen begeleiden!"
 
John schrijft regelmatig columns en artikelen voor diverse vaktechnische bladen. Klik hier om o.a. artikelen van John te lezen. Voor de NBA is hij externe beoordelaar en examinator. John Weerdenburg kent als geen ander het reilen en zeilen binnen een accountantskantoor. Als accountant, toetser, stagebegeleider en opleider is hij bekend met alle facetten van het vak. John is sinds de oprichting als vennoot aan Auxilium verbonden. 

j.weerdenburg@auxiliumadviesgroep.nl
Marcel van Dijk RA

Marcel van Dijk RAadviseur | docent

accountant, met als expertise:

  • waarderingen
  • accountancy-dienstverlening mkb
  • toetsing

"Accountancy vind ik een uitermate boeiend vak. Als vertrouwenspersoon van het maatschappelijk verkeer mag je een prachtige rol spelen. Verantwoordelijkheid voelen, nemen en dragen en altijd met een gerust hart de discussie in, dat is voor mij de kern. Ruim 33 jaar ben ik werkzaam geweest in de accountancy en op dit moment adviseer, ondersteun en train ik o.a. de bij Auxilium aangesloten accountantskantoren in samenwerking met fijne collega's. Dankbaar werk en zeer praktijkgericht. Kortom, vertrouw op ons, opdat iedere dag mag tellen!" 
Marcel werkt sinds 2012 bij Auxilium. 

m.dijk@auxiliumadviesgroep.nl
Wilco Schut AA

Wilco Schut AAadviseur | docent

accountant, met als expertise:

  • toetsing
  • accountancy-dienstverlening mkb
  • ondernemerschap

"Voor ik bij Auxilium aan de slag ging, ben ik bijna 20 jaar werkzaam geweest in de adviespraktijk. Gestart als beginnend assistent accountant en doorgegroeid tot zelfstandig ondernemer, waarbij alle uitdagingen van het vakgebied voorbij zijn gekomen. De ervaring die ik hierbij heb opgedaan mag ik nu dagelijks inzetten en delen bij het begeleiden en ondersteunen van accountantskantoren binnen het MKB. Een dienstverlenende rol waarbij het persoonlijke contact en de uitdaging tot het leveren van toegevoegde waarde aan collega-accountants mij veel energie en voldoening geven".
 

w.schut@auxiliumadviesgroep.nl
Ed Suiker RA

Ed Suiker RAadviseur | docent

accountant, met als expertise:

  • externe verslaggeving
  • accountancy-dienstverlening mkb
  • ondernemerschap

"Met bijna 20 jaar werkervaring als accountant op de teller, hoop ik een verlengstuk in kennis te kunnen zijn voor onze leden. Als allround accountant heb ik bij verschillende kantoren gewerkt en daarnaast heb ik ervaring als éénpitter in het MKB segment. Ik ben eigenlijk wel van alle markten thuis. Ik ben echt een doener en daarom vind ik cursus geven ook zo leuk. Handboeken maken hoort er natuurlijk ook bij, maar als ik mag kiezen duik ik liever in een casus over externe verslaggeving!" 

Ed Suiker RA maakt sinds maart 2017 onderdeel uit van het team accountants. Op vrijdag is Ed niet bij Auxilium te bereiken, hij is dan aan de slag in de ouderenzorg als vrijwilliger.

e.suiker@auxiliumadviesgroep.nl
Andries Visser RA

Andries Visser RAadviseur | docent

accountant, met als expertise:

  • externe verslaggeving

"Inmiddels heb ik al ruim 30 jaar ervaring in de accountantspraktijk. Hiervan bijna 20 jaar als (mede-)eigenaar van een accountantskantoor met klanten in het MKB, van eenmanszaak tot controleplichtige rechtspersonen. Elke klant verdient daarbij de aandacht die hij/zij nodig heeft. Ik heb een bijzondere affiniteit met externe verslaggeving. In overleg met de klant zoeken naar een praktische oplossing van vraagstukken beschouw ik als een mooie uitdaging in mijn werk als accountant."

Andries werkt parttime en maakt sinds juli 2019 onderdeel uit van het Auxilium team.

a.visser@auxiliumadviesgroep.nl

Prijzen

Auxilium leden: € 200   Niet-leden: € 300

Wilt u deze update incompany afnemen?

De incompany prijs bedraagt voor een groep van maximaal 16 deelnemers: 
€ 1.750 voor leden van Auxilium en € 1.925 voor niet leden. Grotere groepen in overleg en tegen een meerprijs. 

Wilt u een webinar incompany plannen? Neem contact op met onze afdeling communicatie. Zij nemen dan contact met u op om een datum en tijdstip af te stemmen. U kunt het ook aangeven op het inschrijfformulier bij soort cursus, kies voor incompany in plaats van webinar.

Programma

Het voorlopige programma bestaat uit:
  • De NOW-regeling in de praktijk. De laatste weken zijn er tal van wijzigingen en updates geweest van de NOW. We besteden aandacht aan NOW 1,2 en 3 en de werkzaamheden die horen bij de aanvraag tot eindafrekening. Vanzelfsprekend delen we met u onze ervaringen met veel praktische tip die we in de loop van de tijd hebben verzameld.
  • De NBA staat aan de vooravond om de organisatie te veranderen. Hierdoor komen op termijn de ledengroepen te vervallen en maken deze plaats voor faculties en communities. Wij informeren u hierover op de hoofdlijnen.
  • We bespreken met u op welke manier invulling kunt geven aan uw POP voor 2021 met de eerste ervaringen.
  • Bespreking van de meest recente en opvallende helpdeskvragen van de afgelopen weken.
  • Uitspraken van de Accountantskamer die voor de adviespraktijk de moeite waard zijn.
  • Wat er mogelijk verder op tafel komt en op dat moment actueel is
- Minder
  • Inschrijfformulier

    Registratie is niet verplicht om te kunnen inschrijven voor een cursus.

    Cursusgegevens

    Webinar update accountancy voorjaar 2021

    Datum & locatie

    Kantoorgegevens

    Gegevens cursist(en)

    Geslacht
    Abonnee bij
    Rendement/Fiscaal up to Date/BelastingBelangen?
    Leden van Belastingbelangen ontvangen een korting op cursussen van Auxilium die door mr. Hans Zwagemaker worden verzorgd.
    Aangesloten bij een
    Beroepsgroep?

    Direct registreren?

    U kunt uw aanmelding ook direct omzetten in een registratie bij Auxilium. Zo hoeft u voortaan niet opnieuw uw gegevens in te vullen.

    Voer hiernaast tweemaal het door u gewenste wachtwoord in. Uw e-mailadres is dan voortaan uw gebruikersnaam.

    Uiteraard behandelen we uw gegevens vertrouwelijk en gebruiken we ze zonder uw toestemming nergens anders voor dan voor de aangegeven functionaliteit.

    Overige opmerkingen en eventuele dieetwensen


    U bent vergeten uw E-mailadres in te vullen.

    U bent vergeten uw telefoonnummer in te vullen of het ingevulde telefoonnummer bestaat niet uit 10 cijfers. Het telefoonnummer mag geen spaties of streepjes bevatten alleen cijfers.

    U ontvangt na inschrijving een bevestiging

    We verzenden een ontvangstbevestiging zodra uw cursusaanvraag is ontvangen. Uiterlijk 10 werkdagen voor de cursus ontvangt u van ons bericht over de praktische zaken rondom de cursus.

Incompany

Deze cursus is ook incompany beschikbaar. U kunt dit aangeven op het inschrijfformulier. Klik hier voor meer informatie over incompany cursussen.

› Alle cursussen en trainingen