Updates totaalprogramma 2021

  • NBA: 14
  • RB Algemeen: 8
  • Accountancy, Standaard werkzh
  • Voor (assistent) accountants
  • 09.30 tot 17.00 uurinclusief korte pauzes en lunch
  • Vanaf € 900
  • Data en locaties

    Datum

    Plaats & Locatie

    15-02-2021

    Leusden, Auxilium Trainingszaal (ochtend: eigen woning)

    18-02-2021

    Eindhoven, Van der Valk Hotel (ochtend: eigen woning)

    22-02-2021

    Akersloot, Van der Valk Hotel (ochtend: eigen woning)

    25-02-2021

    Breda, Van der Valk Hotel (ochtend: oudedag)

    02-03-2021

    Groningen (Hoogkerk), Van der Valk Hotel (ochtend: eigen woning)

    03-03-2021

    Molenhoek, Van der Valk Hotel (ochtend: eigen woning)

    04-03-2021

    Sassenheim, Van der Valk Hotel (ochtend: oudedag)

    08-03-2021

    Apeldoorn, Van der Valk Hotel (ochtend: eigen woning)

    09-03-2021

    Tiel, Van der Valk Hotel (ochtend: eigen woning)

    10-03-2021

    Leusden, Auxilium Trainingszaal (ochtend: oudedag)

    11-03-2021

    Urmond, Van der Valk Hotel (ochtend: eigen woning)

    16-03-2021

    Hoorn, Van der Valk Hotel (ochtend: oudedag)

    17-03-2021

    Tilburg, Van der Valk Hotel (ochtend: eigen woning)

    18-03-2021

    Zwolle, Van der Valk Hotel (ochtend: oudedag)

    22-03-2021

    Leeuwarden, Van der Valk Hotel (ochtend: eigen woning)

    23-03-2021

    Uden, Van der Valk Hotel (ochtend: eigen woning)

    24-03-2021

    Schiedam, Novotel (ochtend: eigen woning)

    29-03-2021

    Nieuwegein, NBC Congrescentrum (ochtend: oudedag)

    31-03-2021

    Oostzaan, Van der Valk Hotel (ochtend: eigen woning)

    06-04-2021

    Weert, Fletcher Hotel (ochtend: oudedag)

    08-04-2021

    Dordrecht, Van der Valk Hotel (ochtend: eigen woning)

    13-04-2021

    Wolvega, Van der Valk Hotel (ochtend: eigen woning)

    14-04-2021

    Hengelo, Van der Valk Hotel (ochtend: eigen woning)

    15-04-2021

    Eindhoven, Van der Valk Hotel (ochtend: oudedag)

    19-04-2021

    Nootdorp, Van der Valk Hotel (ochtend: eigen woning)

    20-04-2021

    Hoofddorp, Van der Valk Hotel (ochtend: eigen woning)

    22-04-2021

    Assen, Van der Valk Hotel (ochtend: oudedag)

    29-04-2021

    Leusden, Auxilium Trainingszaal (ochtend: eigen woning)

Heeft u in 2020 onze updates bezocht en wilt u op deze wijze uw actualiteiten komend jaar ook weer bijhouden? Dan hebben we goed nieuws voor u!*


Vanaf februari 2021 starten we met een nieuwe aanpak van onze actualiteiten-cursussen: in de ochtend volgt u een cursus met (veelal) fiscale onderwerpen en in de middag bieden wij onze welbekende accountancy update.  Zo heeft u een complete cursusdag die aansluit bij uw POP. Dit persoonlijk opleidingsplan moet aansluiten bij uw eigen taken, werkzaamheden en vaardigheden. De verplichte vakgerichte actualiteiten kunt u door middel van deze updates invullen.

Wij bieden de updates aan op verschillende locaties door het hele land. De update accountancy kunt u op elke locatie volgen en de diverse aanvullende programma's worden over de verschillende regio’s verspreid. Zo kunt u altijd kiezen voor de cursussen van uw  voorkeur.

Dit voorjaar kunt u kiezen uit de update fiscale actualiteiten en eigen woning of update oudedagsvoorziening in het MKB. Volgt u zowel het ochtendprogramma als het middagprogramma op dezelfde locatie, dan zorgen wij voor de lunch.  Op deze pagina ziet u bij de datum welk programma er in het voorjaar in de ochtend wordt aangeboden. Het programma van het najaar wordt later bekend gemaakt maar bestaat in ieder geval uit 4 uur accountancy onderwerpen en een fiscale update van 3 uur. 

Wilt u voor alle updates (ochtend en middag programma, totaal 14 uren) inschrijven? Dat kan via het inschrijfformulier of via deze pagina bij inschrijven. U kiest de datum van uw keuze. U wordt dan voor deze en de bijbehorende datum in het najaar ingeschreven.  Wilt u bij de opmerkingen aangeven of u de 4 updates vooraf wilt betalen. In dat geval ontvangt u 50 euro korting op het totaalbedrag. Vragen? Bel gerust met ons secretariaat. Zodra de aanvullende programma's voor het najaar bekend zijn, krijgt u van ons bericht met het verzoek om uw keuze aan ons door te geven. 
 
*En heeft u tot op heden nog niet deelgenomen aan onze updates, dan is dit een mooie kans om ermee te starten!

Docent(en)

John Weerdenburg AA

John Weerdenburg AAadviseur | docent

accountant, met als expertise:

  • ondernemerschap
  • toetsing

"Mijn grote passie is het verzorgen van praktijkgerichte trainingen. Op een heldere en open wijze met de deelnemers van gedachten wisselen en de uitdaging aangaan om complexe zaken eenvoudig uit te leggen. Naast het verzorgen van cursussen ben ik o.a. intensief betrokken bij collegiale toetsingen, het begeleiden van kantoren in het traject rondom kwaliteitsbeheersing geeft mij veel voldoening. De toetsing is naast een vaktechnische aangelegenheid ook een moment dat door veel accountants emotioneel wordt beleefd. Mooi om dit naar een goed eindpunt te mogen begeleiden!"
 
John schrijft regelmatig columns en artikelen voor diverse vaktechnische bladen. Klik hier om o.a. artikelen van John te lezen. Voor de NBA is hij externe beoordelaar en examinator. John Weerdenburg kent als geen ander het reilen en zeilen binnen een accountantskantoor. Als accountant, toetser, stagebegeleider en opleider is hij bekend met alle facetten van het vak. John is sinds de oprichting als vennoot aan Auxilium verbonden.

j.weerdenburg@auxiliumadviesgroep.nl
Marcel van Dijk RA

Marcel van Dijk RAadviseur | docent

accountant, met als expertise:

  • waarderingen
  • accountancy-dienstverlening mkb
  • toetsing

"Accountancy vind ik een uitermate boeiend vak. Als vertrouwenspersoon van het maatschappelijk verkeer mag je een prachtige rol spelen. Verantwoordelijkheid voelen, nemen en dragen en altijd met een gerust hart de discussie in, dat is voor mij de kern. Ruim 33 jaar ben ik werkzaam geweest in de accountancy en op dit moment adviseer, ondersteun en train ik o.a. de bij Auxilium aangesloten accountantskantoren in samenwerking met fijne collega's. Dankbaar werk en zeer praktijkgericht. Kortom, vertrouw op ons, opdat iedere dag mag tellen!" 
Marcel werkt sinds 2012 bij Auxilium. 

m.dijk@auxiliumadviesgroep.nl
Wilco Schut AA

Wilco Schut AAadviseur | docent

accountant, met als expertise:

  • toetsing
  • accountancy-dienstverlening mkb
  • ondernemerschap

"Voor ik bij Auxilium aan de slag ging, ben ik bijna 20 jaar werkzaam geweest in de adviespraktijk. Gestart als beginnend assistent accountant en doorgegroeid tot zelfstandig ondernemer, waarbij alle uitdagingen van het vakgebied voorbij zijn gekomen. De ervaring die ik hierbij heb opgedaan mag ik nu dagelijks inzetten en delen bij het begeleiden en ondersteunen van accountantskantoren binnen het MKB. Een dienstverlenende rol waarbij het persoonlijke contact en de uitdaging tot het leveren van toegevoegde waarde aan collega-accountants mij veel energie en voldoening geven".
 

w.schut@auxiliumadviesgroep.nl
Ed Suiker RA

Ed Suiker RAadviseur | docent

accountant, met als expertise:

  • externe verslaggeving
  • accountancy-dienstverlening mkb
  • ondernemerschap

"Met bijna 20 jaar werkervaring als accountant op de teller, hoop ik een verlengstuk in kennis te kunnen zijn voor onze leden. Als allround accountant heb ik bij verschillende kantoren gewerkt en daarnaast heb ik ervaring als éénpitter in het MKB segment. Ik ben eigenlijk wel van alle markten thuis. Ik ben echt een doener en daarom vind ik cursus geven ook zo leuk. Handboeken maken hoort er natuurlijk ook bij, maar als ik mag kiezen duik ik liever in een casus over externe verslaggeving!" 

Ed Suiker RA maakt sinds maart 2017 onderdeel uit van het team accountants. Op vrijdag is Ed niet bij Auxilium te bereiken, hij is dan aan de slag in de ouderenzorg als vrijwilliger.

e.suiker@auxiliumadviesgroep.nl
Andries Visser RA

Andries Visser RAadviseur | docent

accountant, met als expertise:

  • externe verslaggeving

"Inmiddels heb ik al ruim 30 jaar ervaring in de accountantspraktijk. Hiervan bijna 20 jaar als (mede-)eigenaar van een accountantskantoor met klanten in het MKB, van eenmanszaak tot controleplichtige rechtspersonen. Elke klant verdient daarbij de aandacht die hij/zij nodig heeft. Ik heb een bijzondere affiniteit met externe verslaggeving. In overleg met de klant zoeken naar een praktische oplossing van vraagstukken beschouw ik als een mooie uitdaging in mijn werk als accountant."

Andries werkt parttime en maakt sinds juli 2019 onderdeel uit van het Auxilium team.

a.visser@auxiliumadviesgroep.nl
Mariëtte Elling FFP

Mariëtte Elling FFPadviseur | docent

financieel planner , met als expertise:

  • financiële planning
  • oudedagsvoorzieningen
  • pensioen in eigen beheer

"Als cliënten mij vertellen dat zij nu werkelijk inzicht in hun situatie hebben gekregen, of als cursisten in de evaluatie aangeven dat de uitleg krachtig, helder en praktijkgericht was, dan voel ik mij op mijn best. In mijn vak gaat het om de boeiende combinatie van cijfers, fiscale- en civiele regelgeving en bovenal de mens. Met cliënten spreek ik al snel over zaken die er echt toe doen in iemands leven." 

Mariëtte is adviseur financiële planning met de nadruk op oudedagsvoorzieningen en is sinds januari 2013 werkzaam bij Auxilium. Mariëtte schrijft regelmatig artikelen voor het VP Bulletin.

Nader kennismaken met Mariëtte? Klik hier.
 

m.elling@auxiliumadviesgroep.nl
mr. Mariëtte Rodenburg RB

mr. Mariëtte Rodenburg RBadviseur | docent

fiscalist - MKB, met als expertise:

  • eigen woning
  • inkomstenbelasting
  • bedrijfsoverdracht
  • echtscheiding
  • mkb

''Na 19 jaar als belastingadviseur in de accountancy te hebben gewerkt, heb ik in 2018 een (tijdelijke) overstap naar het onderwijs (HBO) gemaakt. Het delen van kennis vind ik namelijk één van de leukste dingen die er zijn. Minstens zo leuk vind ik het echter om mij vast te bijten in fiscale vraagstukken en mensen te helpen hun weg te vinden in het fiscaal-juridische doolhof. Ik ben heel blij dat ik deze passies kan combineren als adviseur en docent bij Auxilium.

Als belastingadviseur ben ik altijd als generalist werkzaam geweest voor met name het MKB. Ik heb echter ook ruime ervaring met particulieren en agrariërs (met name veehouders). Mijn werkzaamheden varieerden van het beoordelen van IB-aangiftes tot het volledig begeleiden van een bedrijfsoverdracht binnen de familie. De laatste jaren heb ik mij steeds meer gespecialiseerd op het gebied van de fiscale begeleiding van echtscheidingen. De eigen woning is daar een belangrijk onderdeel van, maar ook zonder een echtscheiding is de eigen woningregeling een soort fiscaal mijnenveld geworden. Ik help mensen daar graag doorheen. In het algemeen geldt dat er niets mooiers is dan een klant die aangeeft dat hij of zij dankzij jouw inspanningen weer goed slaapt."

Mariëtte is vier dagen per week bereikbaar en maakt sinds september 2019 onderdeel uit van het Auxilium team

m.rodenburg@auxiliumadviesgroep.nl
mr. Christine van de Lagemaat

mr. Christine van de Lagemaatadviseur | docent

fiscalist - MKB, met als expertise:

  • herstructurering
  • inkomstenbelasting
  • fiscale aangiften
  • werkkostenregeling
  • grensoverschrijdend werken

"Ik heb bij Auxilium de ideale combinatie gevonden! Adviseren over fiscale vraagstukken en mijn kennis delen via de trainingen van Auxilium. Ik vind het fijn om anderen te helpen en te sparren over ingewikkelde (fiscale) vraagstukken. Hierbij duik ik graag de materie in om een casus tot in de kern uit te zoeken. Ik ben er voor u!

Na mijn studies notarieel- en fiscaal recht heb ik 10 jaar gewerkt bij accountants- en advieskantoren. Ik heb mij in deze periode breed ontwikkeld tot generalist en heb kennis opgedaan in zowel de fiscale aangifte- als adviespraktijk. Ik heb ervaring met inkomstenbelasting, vennootschapsbelasting, omzetbelasting en schenk- en erfbelasting. U kunt bij mij ook terecht voor vragen rondom expats (het grensoverschrijdend werken door werknemers), loonbelasting, de werkkostenregeling en fiscaal advies bij herstructureringen van organisaties."  

Christine is sinds januari 2020 werkzaam bij Auxilium Adviesgroep. Haar werkdagen zijn maandag, woensdag en donderdag. 
 

c.lagemaat@auxiliumadviesgroep.nl
Jan Willem Kemper RB

Jan Willem Kemper RBdocent

fiscalist, met als expertise:

  • belastingheffing mkb

"Ik vind het fascinerend om te zien hoe sterk de belastingheffing is verweven met ons dagelijks bestaan. Vrijwel alles heeft fiscale gevolgen en wat je niet weet deert je wel. Regelmatig zie ik belastingbetalers die verstrikt zijn geraakt in het fiscale spinnenweb. Het is mooi werk om ze daar uit te halen, maar nog mooier is het om te voorkomen dat ze verstrikt raken. Goede en tijdige advisering is daarvoor nodig. Maar dat niet alleen. Een advies is pas goed als de cliënt het begrijpt en ziet waarom hij juist dit advies op zou moeten volgen."

Jan Willem heeft ervaring opgedaan bij diverse belastingadviesbureaus. Sinds 2000 geeft hij regelmatig cursussen voor accountants en belastingadviseurs. Ook geeft hij lezingen voor fiscaal niet geschoold publiek. Zijn speciale interesse gaat uit naar de belastingheffing van ondernemers in het midden- en kleinbedrijf.  

Prijzen

Auxilium leden: € 900   Niet-leden: € 1.000

U ontvangt 20% korting op de geldende prijs per deelnemer als u met drie collega’s of meer van één kantoor inschrijft voor dezelfde update(s). 
Betaalt u vooraf dan ontvangt u € 50 korting op de totale prijs.

Programma

Het voorlopige programma voor de update accountancy voorjaar bestaat uit:
  • De NOW-regeling in de praktijk. De laatste weken zijn er tal van wijzigingen en updates geweest van de NOW. We besteden aandacht aan NOW 1,2 en 3 en de werkzaamheden die horen bij de aanvraag tot eindafrekening. Vanzelfsprekend delen we met u onze ervaringen met veel praktische tip die we in de loop van de tijd hebben verzameld.
  • De NBA staat aan de vooravond om de organisatie te veranderen. Hierdoor komen op termijn de ledengroepen te vervallen en maken deze plaats voor faculties en communities. Wij informeren u hierover op de hoofdlijnen.
  • We bespreken met u op welke manier invulling kunt geven aan uw POP voor 2021 met de eerste ervaringen.
  • Bespreking van de meest recente en opvallende helpdeskvragen van de afgelopen weken.
  • Uitspraken van de Accountantskamer die voor de adviespraktijk de moeite waard zijn.
  • Wat er mogelijk verder op tafel komt en op dat moment actueel is
- Minder
  • Inschrijfformulier

    Registratie is niet verplicht om te kunnen inschrijven voor een cursus.

    Cursusgegevens

    Updates totaalprogramma 2021

    Datum & locatie

    Kantoorgegevens

    Gegevens cursist(en)

    Geslacht
    Abonnee bij
    Rendement/Fiscaal up to Date/BelastingBelangen?
    Leden van Belastingbelangen ontvangen een korting op cursussen van Auxilium die door mr. Hans Zwagemaker worden verzorgd.
    Aangesloten bij een
    Beroepsgroep?

    Direct registreren?

    U kunt uw aanmelding ook direct omzetten in een registratie bij Auxilium. Zo hoeft u voortaan niet opnieuw uw gegevens in te vullen.

    Voer hiernaast tweemaal het door u gewenste wachtwoord in. Uw e-mailadres is dan voortaan uw gebruikersnaam.

    Uiteraard behandelen we uw gegevens vertrouwelijk en gebruiken we ze zonder uw toestemming nergens anders voor dan voor de aangegeven functionaliteit.

    Overige opmerkingen en eventuele dieetwensen


    U bent vergeten uw E-mailadres in te vullen.

    U bent vergeten uw telefoonnummer in te vullen of het ingevulde telefoonnummer bestaat niet uit 10 cijfers. Het telefoonnummer mag geen spaties of streepjes bevatten alleen cijfers.

    U ontvangt na inschrijving een bevestiging

    We verzenden een ontvangstbevestiging zodra uw cursusaanvraag is ontvangen. Uiterlijk 10 werkdagen voor de cursus ontvangt u van ons bericht over de praktische zaken rondom de cursus.

Incompany

Deze cursus is ook incompany beschikbaar. U kunt dit aangeven op het inschrijfformulier. Klik hier voor meer informatie over incompany cursussen.

› Alle cursussen en trainingen