Update corona 2020

  • NBA: 4
  • RB Fiscaal: 2
  • Accountancy, Fiscaal
  • Voor (assistent) accountants
  • 13.00 tot 17.15 uurinclusief 15 minuten pauze
  • Vanaf € 240
  • Data en locaties

    Datum

    Plaats & Locatie

    02-06-2020

    Leusden, Auxilium

    10-06-2020

    Dordrecht, Van der Valk

    15-06-2020

    Sassenheim, Van der Valk

    16-06-2020

    Leusden, Auxilium

    24-06-2020

    Eindhoven, Van der Valk

    25-06-2020

    Deventer , Van der Valk

    29-06-2020

    Uden, Van der Valk

    01-07-2020

    Nootdorp, Van der Valk

    02-07-2020

    Molenhoek, Van der Valk

    06-07-2020

    Breda, Van der Valk

    07-07-2020

    Sassenheim, Van der Valk

    08-07-2020

    Tilburg, Van der Valk

    09-07-2020

    Nieuwegein, NBC Congrescentrum

In deze bijeenkomsten van 4 uur behandelen we relevante onderwerpen die te maken hebben met de (fiscale/financiële) consequenties van de corona-crisis.  + Meer

Het programma bestaat dan ook uit twee onderdelen, met twee docenten. De fiscale/financiële gevolgen worden door onze fiscale specialisten behandeld (ca. 2 uur) en de accountancy aspecten door onze ervaren accountants (ca. 2 uur). 

NB. Heeft u bij ons corona gerelateerde webinars gevolgd, dan kan er mogelijk een overlap zijn met de onderwerpen uit deze update. Twijfelt u? Neem dan contact met ons op.  - Minder

Docent(en)

John Weerdenburg AA

John Weerdenburg AAadviseur | docent

accountant, met als expertise:

  • ondernemerschap
  • toetsing

"Mijn grote passie is het verzorgen van praktijkgerichte trainingen. Op een heldere en open wijze met de deelnemers van gedachten wisselen en de uitdaging aangaan om complexe zaken eenvoudig uit te leggen. Naast het verzorgen van cursussen ben ik o.a. intensief betrokken bij collegiale toetsingen, het begeleiden van kantoren in het traject rondom kwaliteitsbeheersing geeft mij veel voldoening. De toetsing is naast een vaktechnische aangelegenheid ook een moment dat door veel accountants emotioneel wordt beleefd. Mooi om dit naar een goed eindpunt te mogen begeleiden!"
 
John schrijft regelmatig columns en artikelen voor diverse vaktechnische bladen. Klik hier om o.a. artikelen van John te lezen. Voor de NBA is hij externe beoordelaar en examinator. John Weerdenburg kent als geen ander het reilen en zeilen binnen een accountantskantoor. Als accountant, toetser, stagebegeleider en opleider is hij bekend met alle facetten van het vak. John is sinds de oprichting als vennoot aan Auxilium verbonden.

weerdenburg@auxiliumadviesgroep.nl
Marcel van Dijk RA

Marcel van Dijk RAadviseur | docent

accountant, met als expertise:

  • toetsing
  • waarderingen
  • accountancy-dienstverlening mkb

"Accountancy vind ik een uitermate boeiend vak. Als vertrouwenspersoon van het maatschappelijk verkeer mag je een prachtige rol spelen. Verantwoordelijkheid voelen, nemen en dragen en altijd met een gerust hart de discussie in, dat is voor mij de kern. Ruim 33 jaar ben ik werkzaam geweest in de accountancy en op dit moment adviseer, ondersteun en train ik o.a. de bij Auxilium aangesloten accountantskantoren in samenwerking met fijne collega's. Dankbaar werk en zeer praktijkgericht. Kortom, vertrouw op ons, opdat iedere dag mag tellen!" 
Marcel werkt sinds 2012 bij Auxilium. 

dijk@auxiliumadviesgroep.nl
Wilco Schut AA

Wilco Schut AAadviseur | docent

accountant, met als expertise:

  • toetsing
  • accountancy-dienstverlening mkb
  • ondernemerschap

"Voor ik bij Auxilium aan de slag ging, ben ik bijna 20 jaar werkzaam geweest in de adviespraktijk. Gestart als beginnend assistent accountant en doorgegroeid tot zelfstandig ondernemer, waarbij alle uitdagingen van het vakgebied voorbij zijn gekomen. De ervaring die ik hierbij heb opgedaan mag ik nu dagelijks inzetten en delen bij het begeleiden en ondersteunen van accountantskantoren binnen het MKB. Een dienstverlenende rol waarbij het persoonlijke contact en de uitdaging tot het leveren van toegevoegde waarde aan collega-accountants mij veel energie en voldoening geven".
 

schut@auxiliumadviesgroep.nl
Ed Suiker RA

Ed Suiker RAadviseur | docent

accountant, met als expertise:

  • externe verslaggeving
  • accountancy-dienstverlening mkb
  • ondernemerschap

"Met bijna 20 jaar werkervaring als accountant op de teller, hoop ik een verlengstuk in kennis te kunnen zijn voor onze leden. Als allround accountant heb ik bij verschillende kantoren gewerkt en daarnaast heb ik ervaring als éénpitter in het MKB segment. Ik ben eigenlijk wel van alle markten thuis. Ik ben echt een doener en daarom vind ik cursus geven ook zo leuk. Handboeken maken hoort er natuurlijk ook bij, maar als ik mag kiezen duik ik liever in een casus over externe verslaggeving!" 

Ed Suiker RA maakt sinds maart 2017 onderdeel uit van het team accountants. Op vrijdag is Ed niet bij Auxilium te bereiken, hij is dan aan de slag in de ouderenzorg als vrijwilliger.

suiker@auxiliumadviesgroep.nl
Andries Visser RA

Andries Visser RAadviseur | docent

accountant, met als expertise:

  • externe verslaggeving

"Inmiddels heb ik al ruim 30 jaar ervaring in de accountantspraktijk. Hiervan bijna 20 jaar als (mede-)eigenaar van een accountantskantoor met klanten in het MKB, van eenmanszaak tot controleplichtige rechtspersonen. Elke klant verdient daarbij de aandacht die hij/zij nodig heeft. Ik heb een bijzondere affiniteit met externe verslaggeving. In overleg met de klant zoeken naar een praktische oplossing van vraagstukken beschouw ik als een mooie uitdaging in mijn werk als accountant."

Andries werkt parttime en maakt sinds juli 2019 onderdeel uit van het Auxilium team.

visser@auxiliumadviesgroep.nl
mr. Ton Honcoop RB

mr. Ton Honcoop RBadviseur | docent

fiscalist - MKB, met als expertise:

  • formeel belastingrecht
  • omzetbelasting
  • vennootschapsbelasting
  • inkomstenbelasting

"De eerste 20 jaren van mijn arbeidsbestaan heb ik geleidelijk de rangen van de belastingdienst doorlopen. Daarbij heb ik zowel kantoor- als veldtoetsingen gedaan. Mijn aandachtsgebieden waren de inkomsten- en vennootschapsbelasting, maar ook de omzetbelasting, het terrein van de bestuurlijke boete en het formele belastingrecht. Daarna heb ik de overstap gemaakt naar de belastingadviespraktijk.
Door beide zijden van het spectrum van binnen te hebben bekeken, kan ik me eenvoudig verplaatsen in de verschillende denkpatronen. Mijn contacten met de belastingdienst zijn daarbij nog altijd goed. En in overleg met de fiscus voel ik me als een vis in het water. Dat is ook zo als ik een fiscale procedure voer. De fiscale strijd, het beargumenteren van de eigen stellingen en het ontkrachten van die van de ander, voelt als een tweede huid." 
Ton werkt sinds december 2018 bij Auxilium.

Nader kennismaken met Ton? Klik hier.

honcoop@auxiliumadviesgroep.nl
mr. Mariëtte Rodenburg RB

mr. Mariëtte Rodenburg RBadviseur | docent

fiscalist - MKB, met als expertise:

  • bedrijfsoverdracht
  • belastingadviseur
  • mkb-generalist
  • agrarische sector

"Na 19 jaar als belastingadviseur in de accountancy te hebben gewerkt, heb ik  een overstap naar het onderwijs (HBO) gemaakt. Het delen van kennis vind ik namelijk een van de leukste dingen die er zijn. Minstens zo leuk vind ik het om mij vast te bijten in fiscale vraagstukken en mensen te helpen hun weg te vinden in het fiscaal-juridische doolhof. Ik ben heel blij dat ik deze passies kan combineren als adviseur bij Auxilium.

Als belastingadviseur ben ik altijd als generalist werkzaam geweest voor met name het MKB. Ik heb echter ook ruime ervaring met agrarische klanten (met name veehouders) en particulieren. Mijn werkzaamheden varieerden van het beoordelen van IB-aangiftes tot het volledig begeleiden van een bedrijfsoverdracht binnen de familie. Voor alle doelgroepen geldt dat er niets mooiers is dan een klant die aangeeft dat hij of zij dankzij jouw inspanningen weer goed slaapt."

Mariëtte is vier dagen per week bereikbaar en maakt sinds september 2019 onderdeel uit van het Auxilium team.

rodenburg@auxiliumadviesgroep.nl
mr. Christine van de Lagemaat

mr. Christine van de Lagemaatadviseur | docent

fiscalist - MKB, met als expertise:

  • herstructurering
  • inkomstenbelasting
  • fiscale aangiften
  • werkkostenregeling
  • grensoverschrijdend werken

"Ik heb bij Auxilium de ideale combinatie gevonden! Adviseren over fiscale vraagstukken en mijn kennis delen via de trainingen van Auxilium. Ik vind het fijn om anderen te helpen en te sparren over ingewikkelde (fiscale) vraagstukken. Hierbij duik ik graag de materie in om een casus tot in de kern uit te zoeken. Ik ben er voor u!

Na mijn studies notarieel- en fiscaal recht heb ik 10 jaar gewerkt bij accountants- en advieskantoren. Ik heb mij in deze periode breed ontwikkeld tot generalist en heb kennis opgedaan in zowel de fiscale aangifte- als adviespraktijk. Ik heb ervaring met inkomstenbelasting, vennootschapsbelasting, omzetbelasting en schenk- en erfbelasting. U kunt bij mij ook terecht voor vragen rondom expats (het grensoverschrijdend werken door werknemers), loonbelasting, de werkkostenregeling en fiscaal advies bij herstructureringen van organisaties."  

Christine is sinds januari 2020 werkzaam bij Auxilium Adviesgroep. Haar werkdagen zijn maandag, woensdag en donderdag. 
 

lagemaat@auxiliumadviesgroep.nl

Prijzen

Auxilium leden: € 240   Niet-leden: € 285

U ontvangt 20% korting op de geldende prijs per deelnemer als u met drie collega’s of meer van één kantoor inschrijft voor dezelfde update(s). 

Wilt u deze update incompany afnemen?

De incompany prijs bedraagt voor een groep van maximaal 16 deelnemers: 
€ 1.590 voor leden van Auxilium en € 1.860 voor niet leden. Daarnaast berekenen wij € 10 per deelnemer en de reiskosten van de docent. Deze prijs is exclusief btw.
Grotere groepen in overleg en tegen een meerprijs. 

Programma

Het (voorlopige) programma bestaat uit:

Welke overheidsmaatregelen zijn van kracht?
  • Gevolgen voor de DGA (TOZO/TOGS/Gebruikelijk loon, bestuurlijke aansprakelijkheid)
  • Gevolgen voor (WKR)kosten (Verruiming WKR/thuiswerken)
  • Gevolgen voor de belastingbetalingen (uitstel/G-rekening/Coronareserve)
  • Overige maatregelen. 
+ Meer
Het (voorlopige) programma bestaat uit:

Welke overheidsmaatregelen zijn van kracht?
  • Gevolgen voor de DGA (TOZO/TOGS/Gebruikelijk loon, bestuurlijke aansprakelijkheid)
  • Gevolgen voor (WKR)kosten (Verruiming WKR/thuiswerken)
  • Gevolgen voor de belastingbetalingen (uitstel/G-rekening/Coronareserve)
  • Overige maatregelen. 
Accountancy aspecten:
  • Verwerking van gebeurtenissen na balansdatum
  • Het continuïteitsbeginsel
  • Extra aandacht voor significante aangelegenheden
  • Gevolgen voor aanpak werkzaamheden accountant
  • De aanvullende “corona-checklist”
  • De verwerking van de Corona-reserve
  • De NOW-regeling (hoofdlijnen)* 
Mocht de actualiteit erom vragen, dan kan bovengenoemd programma worden aangepast.

* De nieuwe Standaard (COS) die voor de NOW-regeling wordt opgezet, wordt in een separate cursus aangeboden. Zodra hierover meer informatie bekend is, wordt deze cursus aangeboden.
- Minder
  • Inschrijfformulier

    Registratie is niet verplicht om te kunnen inschrijven voor een cursus.

    Cursusgegevens

    Update corona 2020

    Datum & locatie

    Kantoorgegevens

    Gegevens cursist(en)

    Geslacht
    Abonnee bij
    Rendement/Fiscaal up to Date/BelastingBelangen?
    Leden van Belastingbelangen ontvangen een korting op cursussen van Auxilium die door mr. Hans Zwagemaker worden verzorgd.
    Aangesloten bij een
    Beroepsgroep?

    Direct registreren?

    U kunt uw aanmelding ook direct omzetten in een registratie bij Auxilium. Zo hoeft u voortaan niet opnieuw uw gegevens in te vullen.

    Voer hiernaast tweemaal het door u gewenste wachtwoord in. Uw e-mailadres is dan voortaan uw gebruikersnaam.

    Uiteraard behandelen we uw gegevens vertrouwelijk en gebruiken we ze zonder uw toestemming nergens anders voor dan voor de aangegeven functionaliteit.

    Overige opmerkingen en eventuele dieetwensen


    U bent vergeten uw E-mailadres in te vullen.

    U bent vergeten uw telefoonnummer in te vullen of het ingevulde telefoonnummer bestaat niet uit 10 cijfers. Het telefoonnummer mag geen spaties of streepjes bevatten alleen cijfers.

    U ontvangt na inschrijving een bevestiging

    We verzenden een ontvangstbevestiging zodra uw cursusaanvraag is ontvangen. Uiterlijk 10 werkdagen voor de cursus ontvangt u van ons bericht over de praktische zaken rondom de cursus.

Incompany

Deze cursus is ook incompany beschikbaar. U kunt dit aangeven op het inschrijfformulier. Klik hier voor meer informatie over incompany cursussen.

› Alle cursussen en trainingen