NOW and more

Update accountancy najaar 2020

  • NBA: 4
  • RB Algemeen: 4
  • Accountancy
  • Voor (assistent)accountants
  • 15.00 tot 20.15 uur inclusief dinerinclusief 5 kwartier pauze/diner
  • Vanaf € 265
  • Data en locaties

    Datum

    Plaats & Locatie

    31-08-2020

    Leusden, Auxilium

    03-09-2020

    Deventer, Postillion hotel

    08-09-2020

    Akersloot, Van der Valk

    09-09-2020 (volgeboekt)

    Sassenheim , Van der Valk

    10-09-2020

    Breda, Van der Valk

    14-09-2020

    Molenhoek, Van der Valk

    15-09-2020

    Hoorn, Van der Valk

    16-09-2020

    Urmond, Van der Valk

    21-09-2020

    Groningen, Van der Valk Westerbroek

    22-09-2020

    Eindhoven, Van der Valk

    23-09-2020

    Dordrecht, Van der Valk

    28-09-2020

    Oostzaan, Van der Valk

    29-09-2020

    Schiedam, Novotel

    30-09-2020

    Leeuwarden, Van der Valk

    01-10-2020

    Hoofddorp, Van der Valk

    05-10-2020

    Nootdorp, Van der Valk

    06-10-2020

    Nieuwegein, NBC congrescentrum

    08-10-2020

    Wolvega, Van der Valk

    12-10-2020

    Tilburg, Van der Valk

    13-10-2020

    Uden, Van der Valk

    15-10-2020

    Hengelo, Van der Valk

    21-10-2020

    Assen, Van der Valk

    29-10-2020

    Tiel, Van der Valk

We kunnen er niet omheen: corona met alle bijbehorende maatregelen. Daarom hebben we de update accountancy najaar omgedoopt naar 'NOW and more'.  + Meer

Vanaf begin oktober is het mogelijk de afrekening van de NOW-regeling in te dienen. Accountants spelen hierbij een belangrijke rol. Is het niet voor de accountantsverklaring, dan wel voor de derden verklaring. In deze cursus staan we stil bij veel elementen van deze NOW-regeling. 

Deze update is inclusief een diner aan het einde van de cursus. Om te voorkomen dat het laatste deel van de cursus uitloopt en omdat wij ervaren dat de aandacht na een maaltijd altijd herpakt moet worden, kiezen wij ervoor om het diner aansluitend aan de cursus aan te bieden (19.15 - 20.15 uur). Aangezien het diner door veel deelnemers als een goede aanvulling wordt gezien om bij te praten met vakgenoten blijft dit een onderdeel van onze updates.

De update volgen tijdens kantooruren en zonder diner? Dit is op 6 locaties mogelijk. Klik hier voor deze locaties en data. 
Voorafgaand deze cursus vindt op verschillende locaties de cursus Ontslag, reorganisatie en financieren in tijden van corona plaats. Heeft u interesse in deze cursus en schrijft u ook hiervoor in? Dan ontvangt u € 50 korting - Minder

Docent(en)

John Weerdenburg AA

John Weerdenburg AAadviseur | docent

accountant, met als expertise:

  • ondernemerschap
  • toetsing

"Mijn grote passie is het verzorgen van praktijkgerichte trainingen. Op een heldere en open wijze met de deelnemers van gedachten wisselen en de uitdaging aangaan om complexe zaken eenvoudig uit te leggen. Naast het verzorgen van cursussen ben ik o.a. intensief betrokken bij collegiale toetsingen, het begeleiden van kantoren in het traject rondom kwaliteitsbeheersing geeft mij veel voldoening. De toetsing is naast een vaktechnische aangelegenheid ook een moment dat door veel accountants emotioneel wordt beleefd. Mooi om dit naar een goed eindpunt te mogen begeleiden!"
 
John schrijft regelmatig columns en artikelen voor diverse vaktechnische bladen. Klik hier om o.a. artikelen van John te lezen. Voor de NBA is hij externe beoordelaar en examinator. John Weerdenburg kent als geen ander het reilen en zeilen binnen een accountantskantoor. Als accountant, toetser, stagebegeleider en opleider is hij bekend met alle facetten van het vak. John is sinds de oprichting als vennoot aan Auxilium verbonden.

weerdenburg@auxiliumadviesgroep.nl
Marcel van Dijk RA

Marcel van Dijk RAadviseur | docent

accountant, met als expertise:

  • toetsing
  • waarderingen
  • accountancy-dienstverlening mkb

"Accountancy vind ik een uitermate boeiend vak. Als vertrouwenspersoon van het maatschappelijk verkeer mag je een prachtige rol spelen. Verantwoordelijkheid voelen, nemen en dragen en altijd met een gerust hart de discussie in, dat is voor mij de kern. Ruim 33 jaar ben ik werkzaam geweest in de accountancy en op dit moment adviseer, ondersteun en train ik o.a. de bij Auxilium aangesloten accountantskantoren in samenwerking met fijne collega's. Dankbaar werk en zeer praktijkgericht. Kortom, vertrouw op ons, opdat iedere dag mag tellen!" 
Marcel werkt sinds 2012 bij Auxilium. 

dijk@auxiliumadviesgroep.nl
Wilco Schut AA

Wilco Schut AAadviseur | docent

accountant, met als expertise:

  • toetsing
  • accountancy-dienstverlening mkb
  • ondernemerschap

"Voor ik bij Auxilium aan de slag ging, ben ik bijna 20 jaar werkzaam geweest in de adviespraktijk. Gestart als beginnend assistent accountant en doorgegroeid tot zelfstandig ondernemer, waarbij alle uitdagingen van het vakgebied voorbij zijn gekomen. De ervaring die ik hierbij heb opgedaan mag ik nu dagelijks inzetten en delen bij het begeleiden en ondersteunen van accountantskantoren binnen het MKB. Een dienstverlenende rol waarbij het persoonlijke contact en de uitdaging tot het leveren van toegevoegde waarde aan collega-accountants mij veel energie en voldoening geven".
 

schut@auxiliumadviesgroep.nl
Ed Suiker RA

Ed Suiker RAadviseur | docent

accountant, met als expertise:

  • externe verslaggeving
  • accountancy-dienstverlening mkb
  • ondernemerschap

"Met bijna 20 jaar werkervaring als accountant op de teller, hoop ik een verlengstuk in kennis te kunnen zijn voor onze leden. Als allround accountant heb ik bij verschillende kantoren gewerkt en daarnaast heb ik ervaring als éénpitter in het MKB segment. Ik ben eigenlijk wel van alle markten thuis. Ik ben echt een doener en daarom vind ik cursus geven ook zo leuk. Handboeken maken hoort er natuurlijk ook bij, maar als ik mag kiezen duik ik liever in een casus over externe verslaggeving!" 

Ed Suiker RA maakt sinds maart 2017 onderdeel uit van het team accountants. Op vrijdag is Ed niet bij Auxilium te bereiken, hij is dan aan de slag in de ouderenzorg als vrijwilliger.

suiker@auxiliumadviesgroep.nl
Andries Visser RA

Andries Visser RAadviseur | docent

accountant, met als expertise:

  • externe verslaggeving

"Inmiddels heb ik al ruim 30 jaar ervaring in de accountantspraktijk. Hiervan bijna 20 jaar als (mede-)eigenaar van een accountantskantoor met klanten in het MKB, van eenmanszaak tot controleplichtige rechtspersonen. Elke klant verdient daarbij de aandacht die hij/zij nodig heeft. Ik heb een bijzondere affiniteit met externe verslaggeving. In overleg met de klant zoeken naar een praktische oplossing van vraagstukken beschouw ik als een mooie uitdaging in mijn werk als accountant."

Andries werkt parttime en maakt sinds juli 2019 onderdeel uit van het Auxilium team.

visser@auxiliumadviesgroep.nl

Prijzen

Auxilium leden: € 265   Niet-leden: € 310

Komt u naar alle 4 updates en betaalt u vooraf, dan ontvangt u € 40 korting per deelnemer. 
U ontvangt 20% korting op de geldende prijs per deelnemer als u met drie collega’s of meer van één kantoor inschrijft voor dezelfde update(s). 

Wilt u deze update incompany afnemen? 
De incompany prijs bedraagt voor een groep van maximaal 16 deelnemers: 
€ 1.590 voor leden van Auxilium
€ 1.860 voor niet leden
Daarnaast berekenen wij € 10 per deelnemer en de reiskosten van de docent. 
Deze prijs is exclusief btw. Grotere groepen in overleg en tegen een meerprijs. 

Programma

De volgende onderwerpen worden behandeld: 
  • Vanzelfsprekend  besteden we aandacht aan de Standaarden die NBA heeft gesteld, met daarin voornamelijk de opgenomen werkzaamheden en verantwoordingen, met bijbehorende gevolgen voor dossiervorming.
  • Speciale aandacht is er voor de belangrijkste kenmerken van deze regeling, zoals het concern-begrip, het omzetbegrip en vooral de omzettoerekening aan de referentieperiode.
  • Tenslotte behandelen we de aan deze regeling verbonden zaken als dividend verbod, gevolgen voor ontslag etc. 
  • Mochten er verder onderwerpen zijn die voor uw beroep van belang zijn, dan worden deze uiteraard besproken. 
Na afloop van deze cursus bent u in staat om risico’s bij de NOW-afrekening af te wegen, een goede afrekening te verzorgen en de meest relevante vragen van uw cliënten te beantwoorden.
- Minder
  • Inschrijfformulier

    Registratie is niet verplicht om te kunnen inschrijven voor een cursus.

    Cursusgegevens

    NOW and more

    Datum & locatie

    Kantoorgegevens

    Gegevens cursist(en)

    Geslacht
    Abonnee bij
    Rendement/Fiscaal up to Date/BelastingBelangen?
    Leden van Belastingbelangen ontvangen een korting op cursussen van Auxilium die door mr. Hans Zwagemaker worden verzorgd.
    Aangesloten bij een
    Beroepsgroep?

    Direct registreren?

    U kunt uw aanmelding ook direct omzetten in een registratie bij Auxilium. Zo hoeft u voortaan niet opnieuw uw gegevens in te vullen.

    Voer hiernaast tweemaal het door u gewenste wachtwoord in. Uw e-mailadres is dan voortaan uw gebruikersnaam.

    Uiteraard behandelen we uw gegevens vertrouwelijk en gebruiken we ze zonder uw toestemming nergens anders voor dan voor de aangegeven functionaliteit.

    Overige opmerkingen en eventuele dieetwensen


    U bent vergeten uw E-mailadres in te vullen.

    U bent vergeten uw telefoonnummer in te vullen of het ingevulde telefoonnummer bestaat niet uit 10 cijfers. Het telefoonnummer mag geen spaties of streepjes bevatten alleen cijfers.

    U ontvangt na inschrijving een bevestiging

    We verzenden een ontvangstbevestiging zodra uw cursusaanvraag is ontvangen. Uiterlijk 10 werkdagen voor de cursus ontvangt u van ons bericht over de praktische zaken rondom de cursus.

Incompany

Deze cursus is ook incompany beschikbaar. U kunt dit aangeven op het inschrijfformulier. Klik hier voor meer informatie over incompany cursussen.

› Alle cursussen en trainingen