Elke werkdag bereikbaar op 033 433 72 17

Klantgericht werken en communiceren

Meer rendement door klantgerichte aanpak.

Cursusinformatie

Alle handige informatie op een rijtje
Waar Op jouw kantoor
Prijs Leden: € 2500 | Niet-leden: € 2700

Een tevreden klant is goud waard. Hoe krijg je tevreden klanten én hoe hou je ze tevreden? Naast het goed uitvoeren van de geboden diensten en adviezen speelt communicatie en een klantgerichte aanpak hierbij een belangrijke rol. Dit is van belang voor iedereen die contact heeft met de klant. In deze interactieve maatwerk training (1 dag) worden klantgericht werken en communiceren door Daniëlle Hermans en Karina de Paepe gecombineerd. Jouw winst? Meer rendement, tevreden klanten én medewerkers!

Ruud Schreurs MSc | Schreurs Winters 
Wij hebben in 2022 gebruik gemaakt van de training “klantgericht werken en communiceren”, verzorgd door Daniëlle Hermans en Karina de Paepe. Het betrof een zeer laagdrempelige en interactieve training, waarbij onze medewerkers steeds werden getriggerd uit hun comfortzone te treden en waarin specifiek aandacht werd besteed aan hun leerdoelen. Met alle tips & tricks, kregen medewerkers de gelegenheid dit te oefenen in een rollenspel, zodat zij dit ook kunnen toepassen in de dagelijkse praktijk. Alle medewerkers gaven aan de training als zeer prettig en leerzaam te hebben ervaren. Een top training dus!”  

In deze  interactieve training worden de volgende onderwerpen behandeld:

  • Wat is klantgericht werken & communiceren?
  • Wie is de klant en wat is zijn/haar behoefte?
  • Hoe krijg ik een tevreden klant?
  • Communicatie/stijlen,  Roos van Leary, LSD, Feedback 4 G’s
  • Het belang van het gehele werkproces overzien
  • Feedback geven aan collega’s
  • Oefenen gespreksvaardigheden met trainingsacteur
    Bijvoorbeeld: Omgaan met een boze klant die geen gelijk heeft, omgaan met dominante klant en gesprekken oefenen aan de hand van eigen casuïstiek en leerbehoeften deelnemers

De onderwerpen zijn een leidraad. Afhankelijk van jouw wensen en de (leer)behoeften maken de trainers een maatwerk programma.

Na het volgen van deze interactieve training weten jouw medewerkers wat het verschil is tussen klantvriendelijk en klantgericht werken en kunnen dit in de praktijk toepassen. Zij kennen de behoeften van de klant en kunnen hierop anticiperen. Jouw medewerkers opereren meer als één team en durven elkaar feedback te geven. Dit komt de sfeer in het team ten goede.

De training wordt samen met een trainingsacteur gegeven en bestaat voor driekwart uit oefeningen waardoor medewerkers hun opgedane vaardigheden meteen kunnen oefenen.

Heb je interesse in deze training voor jouw kantoor?

Stuur een mail en wij nemen contact op

Incompany

Deze cursus wordt alleen als incompany aangeboden. De prijs is voor een groep van maximaal 8 medewerkers van een kantoor is. De prijs is exclusief btw en reiskosten.

Het maximale aantal deelnemers voor deze training is 10 personen. Voor iedere extra deelnemer tot dit maximum brengen wij € 50 in rekening.

 

Op afspraak Op jouw kantoor

Gerelateerde cursussen